• Standaard

Goede Voornemens

Tien tips voor jouw goede voornemens

Je nieuwe gewoontes voornemen is een stap in de goede richting, maar hoe houd je ze vol? Elk jaar begroeten we in januari weer veel nieuwe mensen in onze sportschool. Met deze tien tips krijgen we het samen voor elkaar dat je het volhoudt en daarna een vaste bezoeker blijft!

  1. Formuleer je voornemens positief

Zorg voor een positieve formulering als je goede voornemens opschrijft. Schrijf niet op wat je niet meer wil doen, want dan zie je nog steeds de dingen die je juist wilt veranderen. Het voornemen “minder vet eten” is niet optimaal. Beter is: “Ik ga vanaf vandaag zo mager mogelijk eten en op gezonde voeding letten.”

  1. Let op de 72 uurs-regel

Je hebt je doel bepaald. Zorg ervoor dat je binnen 72 uur de eerste stap zet, en de eerste maatregel neemt op weg naar je doel. Uit onderzoeken blijkt steeds weer dat de waarschijnlijkheid dat je slaagt anders dramatisch daalt.

  1. Geen uitzonderingen

Uitzonderingen leiden er snel toe dat je opgeeft, zeker als ze vaker voorkomen. Bepaal of de uitzondering echt noodzakelijk is, of dat je gewoon een zwak moment heeft. Het voordeel bij ons fitnesscentrum: je kunt vrijwel de hele week van ’s ochtends vroeg tot ’s avonds laat bij ons sporten, of het nu regent of koud is. Uitzonderingen zijn dus niet nodig.

  1. Inhalen mag

Mocht je toch een keer gedwongen worden tot een uitzondering, haal de gemiste training dan zo snel mogelijk in. Zo kunt je compenseren en blijft je in het ritme.

  1. Controleer regelmatig je vorderingen

Controle zorgt er voor dat je weet waar je staat, hoe ver je al bent gekomen en wat nog ontbreekt. Je kunt je planning indien nodig aanpassen. Bovendien motiveert het enorm als je ziet welk resultaat je tussentijds al hebt behaald.

  1. Beloon jezelf

Plan tussendoor beloningen in en vier het uitgebreid als je een fitness-mijlpaal bereikt. Genieten van een welverdiende beloning motiveert enorm!

  1. Sluit een weddenschap af

Sluit met iemand een weddenschap af over wat je gaat doen en wat je wilt laten. Spreek ook af wat de sanctie is als je de weddenschap niet nakomt. Leg alles schriftelijk vast voor een extra stok achter de deur.

  1. Geld is een goede stok achter de deur

Een financiële investering laat je niet zo snel in rook opgaan. Bedenk daarom bij je fitnessabonnement: het zou zonde zijn van het geld als ik er geen gebruik van maak. Hoe hoger de investering, hoe meer pijn het doet als je er geen gebruik van maakt.

  1. Benut de kracht van regelmatige herhaling

Om een nieuwe gewoonte in te voeren is regelmatige herhaling noodzakelijk. Dit is zeker het geval als het om sporten gaat. Probeer altijd op dezelfde tijd, dezelfde plaats en op dezelfde manier te sporten. Hoe vaker je iets hebt herhaald, hoe vanzelfsprekender het voelt.

  1. Bezoek ons!

Samen met anderen is het gemakkelijker om een gezondheidsdoelstelling te bereiken. Het is gemakkelijker als je jezelf niet naar en fitnesscentrum moet slepen, maar je je juist verheugt op je training. Reken maar dat ons leuke team en de gezellige sfeer daar voor gaan zorgen.

Maak jouw Goede Voornemens waar met het Fit in 5 Weken Programma 

Nieuws

  • NL Actief gaat Nederland vitaler en gezonder maken

    NL Actief, de grootste sportorganisatie van Nederland, gaat van 9 tot en met ...

    Lees meer
  • De beste versie van jezelf met Slim Belly

    We zoeken testpersonen voor buik-weg- onderzoek van 4 weken Al ruim 200 keer...

    Lees meer
Meer nieuws
  • Weerbaarheidstraining

    Weerbaarheidstraining

    Weerbaarheidstraining "Rots en Water"

    Lees meer...
  • Personal Training

    Personal Coach / Training

    Om sneller resultaten te bereiken kan Sportcentrum Coach je op diverse manieren (extra) helpen!

    Lees meer...
  • Jiu-jitsu

    Jiu-jitsu

    Jiu-Jitsu is een zelfverdedigingssport die heel divers is. Dit is wat de sport leuk maakt en houdt.

    Lees meer...
  • Overstapservice

    Overstapservice

    Overstappen naar Sportcentrum Coach?

    Lees meer...
  • Loes Koopmans

    "Ik ben Loes Koopmans, gezellige sociale meid, 27 jaar oud, samenwonend in Valkenswaard en al vanaf kleins af aan overgewicht."

    Loes Koopmans

Om jou zo goed mogelijk te helpen de juiste informatie te vinden, gebruiken we cookies op deze website. Hiermee kunnen we (soms in samenwerking met derden) jouw internetgedrag volgen. Als je verder gaat op deze website, gaan we er vanuit dat je daar akkoord mee bent. Meer weten? Bekijk onze cookiepagina.